Žakynin strom

10.02.2011 08:55

Ptačí strom je vlastně něco jako bidlo na stojanu,které běžně seženete ve zverimexu.Rozdíl je v tom že je tvořen obyčejnou větví.Papoušci se na něm hodně vydovádí a pokud jej navíc ověsíte hračkami a na některé větvičky napícháte ovoce a další dobroty pro papoušky,nebude z něj váš papoušek chtít slézt třeba celý den.

 

Připravili jsme si pro vás návod na výrobu ptačího stromu.Návod jsem se kdysi pokoušel najít na internetu,ale tam jich moc není.

 

1.) První co musíte udělat je jít do lesa nebo na zahradu a tam najít případně na zahradě uříznout vhodnou větev.Vhodná je vetšinou větev 

z jakéhokoli ovocného stromu,dubu a nebo buku u dalších druhů stromů už si nejsem jistý,to si musí zjistit každý chovatel sám co je pro jeho papouška vhodné.Větev by měla mít hodně větví a větviček,ale dobré je nic nepřehánět,Bohatě postačí tři tlustší větve,takové které váš papoušek neobepne nohou a dále několik tenších větviček na napichování ovoce a zavěšování hraček.

 

2.) Dále musíme zajet do některého z obchodů tipu Hornbach a Bauhaus a tam koupit dostatečně velký květináč který bude sloužit jako podstava pro strom,dále stojan takový jako se používá na vánoční stromeček,pytel sádry,nebo malty a šterk,kamínky,či jiný sypký materiál kterým se poté kvetináč zasype.Hračky můžete koupit zde a nebo je postupně dokupovat ve zverimexech a na internetu.

 

3.) Nyní můžete začít s výrobou.Větev dole seřízneme,aby stála rovně a poté ji zasadíme do stojanu.Nyní větev i se stojanem postavíme do květináče,připravíme si maltu,nebo sádru,stojan zalijeme a necháme zatvrdnout.Poté můžeme zbytek květináče dosypat šterkem nebo kamínky.

Je tu ale také možnost šterkem dosypat jen část květináče,zbytek doplnit hlínou a do té zasadit ptačinec (speciální tráva pro papoušky).

 

4.) Ptačí strom dokončíme,už dříve zmíněným ověšením hračkami a napícháním ovoce na větvičky.Ještě něco,všeobecně známo je že na ptačím stromě by neměl chybět provazový žebřík,tyto žebříky se neshání špatně pro malé papoušky,ale pro větší druhy už je to celkem problém.Já mám

také velký druh a proto jsem se s tímto problémem potýkal celkem dlouho,ale nakonec jsem uspěl.Jsou dvě možnosti,možnost pro kutily-můžete si žebřík vyrobit sami doma,já kutil nejsem, proto jsem hledal na internetu(hledal jsem dlouho) a nakonec jsem našel co jsem hledal a to na stránkách www.zoo1.cz ,do hledat si zadejte K1040,a máte žebřík pro svého papouška :). 

Doufám že si váš papoušek na stromě pořádně zaskotačí a že se mu na něm bude líbit.

 

                                                                                                 Vaši administrátoři Jirka a Míša :)).

Vyhledávání

Kontakt

Já a můj Žako